Metoda Krakowska – dwutygodniowy turnus logopedyczny

Tuż po powrocie z Warszawy Ewelinka w poniedziałek 17 lipca 2017 roku rozpoczęła kolejny dwutygodniowy turnus tym razem logopedyczny. Turnus pod hasłem Metoda Krakowska odbył się w Gdańsku Wrzeszczu w siedzibie PAPLA przy ulicy Sobótki.

Program zajęć obejmował 5 godzin (zegarowych), w tym 3h terapii logopedycznej Metodą Krakowską, 1h fizjoterapii min. terapii ręki oraz 1h terapii metodą Numicon.

Metoda Krakowska jest już nam znana, Ewelinka od roku słucha na słuchawkach specjalnych płyt z nagranymi dźwiękami mowy oraz do tego używa się książeczek. Z kolei od kwietnia 2017 roku rozpoczęłyśmy terapię w ośrodku PAPLA z Panią Magdaleną Szymczak – pedagogiem i główną terapeutką Metody Krakowskiej. Zajęcia prowadzi także wiele innych terapeutów, Ewelinka poznała już Panią Gosię i Panią Agę.

Metoda Krakowska jest systemową terapią funkcji poznawczych dzieci z różnymi zaburzeniami rozwojowymi i genetycznymi. Podstawowym założeniem metody jest stymulacja rozwoju intelektualnego dziecka. Budowanie systemu językowego umożliwia nie tylko komunikację, opisywanie i wyjaśnianie  świata, ale także budowanie własnej tożsamości.
Nie chodzi tylko o naukę mowy, czy naukę czytania, ale o osiąganie kolejnych etapów w rozwoju wszystkich funkcji poznawczych.
Terapia neurobiologiczna prowadzona przez terapeutów szkoły krakowskiej stymuluje wszystkie funkcje poznawcze, naśladując etapy ich kształtowania się obserwowane u dzieci bez trudności rozwojowych.

Numicon to nowatorski program nauczania pojęć i działań matematycznych za pomocą specjalnie zaprojektowanych kształtów. Według koncepcji metody Numicon celem jest pomaganie dziecku w rozumieniu pojęcia liczby i zależności między liczbami. Dominującymi formami pracy w metodzie Numicon są zabawy, gry i sytuacje zadaniowe. Podczas zabaw i ćwiczeń dzieci mają możliwość doświadczania liczb na rozmaite sposoby. Uczą się wielozmysłowo poprzez patrzenie, działanie i manipulowanie na konkretach. Zabawa z kształtami Numicon wspomaga dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych i uzdolnień w zakresie edukacji matematycznej.

Kształty Numicon pozwalają dziecku zobaczyć i poczuć jak elementy
łączą się ze sobą. Poprzez manipulowanie elementami, budowanie konstrukcji, dopasowywanie kształtów oraz zabawy z użyciem woreczka wchodzącego w skład zestawu dziecko doświadcza liczb w dwojaki
sposób: dotykiem i wzrokiem.

 

Na początku obawiałam się czy Ewelinka wytrzyma 5h od 8 do 13 sama, bez mamy na ciągłej terapii. Nie potrzebnie. Moja kochana córeczka jest wspaniała i bardzo dzielna. Po dwóch tygodniach wysiłku intelektualnego otrzymała od terapeutów same pozytywne pochwały. Nie płakała, nie buntowała się. Pilnie pracowała i wykonywała wszystkie polecenia terapeutów. Po każdych zajęciach otrzymywałam informację zwrotną o tym jakie ćwiczenia były wykonane. Motywacja Ewelinki do rozwoju mózgu jest ogromna. Pomimo swoich niewyobrażalnie dużych ograniczeń ruchowych moja córka chce ćwiczyć, pracować, bawić się i uczyć. Chce rozwijać swoje zdolności i umiejętności zarówno poznawcze jak i ruchowe. Jej upośledzona motoryka przeszkadza ale nie poddajemy się. Walczymy cały czas. Być może Ewelinka niebawem zaskoczy nas wszystkich i wypowie wyraz, zdanie, wierszyk. Wierzę w to i cały czas będziemy z córcią do tego dążyć.

Póki co w sierpniu Ewelinka zasłużyła na odpoczynek, wyjeżdża wraz z rodzicami na mazury. W końcu nie będzie terapii tylko zabawa, zabawa i jeszcze raz zabawa. Huraaaaaaaa :):):)

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *